Frakt under julhandeln

Julen närmar sig snabbt och vi vill tydliggöra leveranstiden för våra olika leveranssätt så du kan känna dig trygg med att ditt paket kommer fram i tid! För allmän information kan du läsa våra köpvillkor. Om du har frågor som inte besvaras här kan du kontakta oss via mejl på info@alewalds.se eller telefon under våra öppettider: 08-21 90 00.

Ombudsleverans

Beställningar som skickas till ombud behöver göras senast 16 december. Vi fortsätter självklart att packa och skicka ordrar även efter den 16e, men för att vara helt säker på att paketet hinner komma fram bör du göra din beställning senast då. Alternativt kan du välja "Hämta i butik" vid checkout, då kan du hämta ut ditt paket i vår butik på Kungsgatan 32 i Stockholm.

Skrymmande frakt/hemleverans

Beställning av exempelvis längdskidor, stavar och andra produkter som är för långa för att tas emot av ombud skickas som "Skrymmande hemleverans" och levereras direkt hem till dig. Eftersom skillnaden i leveranstid mellan olika postnummer är väldigt stor kan vi inte sätta ett datum för det här fraktsättet och kan inte lova att det kommer fram innan jul. Utöver leveranstid tar det extra tid för montering, kapning och vallning - upp till en vecka beroende på verkstans belastning.

Hämta i butik

Det snabbaste fraktsättet är "Hämta i butik", då packas din beställning och uthämtas bakom entrékassan på Kungsgatan 32 i Stockholm. I vanliga fall är din beställning färdig att hämtas redan dagen efter. Om din beställning innehåller produkter från både vår huvudbutik och vår outlet kan det ta lite längre tid. Extra tid för montering, kapning och vallning krävs och kan ta upp till en vecka beroende på belastning i verkstan.